Vaskularna hirurgija

Vaskularna hirurgija se bavi bolestima vaskularnog sistema, od kojih su najčešće ateroskleroza i bolest perifernih arterija, aneurizme, bolest perifernih vena (varikozne vene), trombovi u venama, bolesti zgrušavanja krvi, limfedem.

Ateroskleroza predstavlja nagomilan holesterol, masne ćelije i inflamatorne depozite na unutrašnjim zidovima arterija koje ograničavaju krvni tok. Ateroskleroza može uticati na arterije srca, nogu, glave, bubrega i drugih organa. Tada arterije postaju sužene ili blokirane, kao posledica postepenog formiranja plaka unutar zidova arterija. Kada su arterije sužene ili blokirane krv ne može da prođe kako bi hranila tkiva. Kod periferne vaskularne bolesti i vaskularne bolesti donjih ekstremiteta ovo dovodi do grčeva mišića donjih ekstremiteta i gubljenja njihove snage. Blokiranje arterija bubrega i creva, s druge strane, može dovesti do slabog dotoka krvi do ovih organa i konačno do oštećenja tkiva. Nivo progresa ateroskleroze je različit kod različitih pacijenata i zavisi od mnogo faktora, uključujući i mesto formiranja plaka i opšte zdravstveno stanje pacijenta.

Nagomilavanje ovakvih depozita se dešava tokom dužeg vremenskog perioda i može praktično biti bez ikakvih simptoma, sve dok arterije i vene ne postanu toliko oštećene da se kompromituje krvotok ka vitalnim organima i mišićima kada već dođe do umanjenja mogućnosti kretanja pacijenta, bola i odumiranja tkiva.

Vaskularna bolest je najčešći prekursor koronarnoj bolesti srca i infarktu, i isto tako izaziva šlog tako što utiče na arterije vrata pacijenta.

Faktori rizika vaskularnih bolesti su sledeći:

Muški pol

Porodični istorijat vaskularnih bolesti, angina, srčani udari ili šlogovi u porodici

Visok krvni pritisak

Pušenje

Dijabetes

Uvećana telesna težina

Visok nivo holesterola

Nezdrave dijete

Nedostatak fizičkih vežbi

Stres

Najveći rizik nose pacijenti sa visokim nivoom holesterola, pa zatim pacijenti sa povišenim krvnim pritiskom, pa pacijenti koji se ne kreću dovoljno, zatim pušači.

Sebi možemo pomoći tako što ćemo imati zdravu ishranu, zdrav način života, malo korigovati svoje navike na bolje, i sve u svemu popraviti sopstveno vaskularno zdravlje.

Međunarodni vodiči koji su dali preporuke vezano za vaskularnu i endovaskularnu hirurgiju su osnov koga se Irva Clinic pridržava (Society for Vascular Surgery, The American Association for Vascular Surgery, The Vascular Access Society, European Society for Vascular Surgery).

Procedure vaskularne hirurgije koje se rade u Irva Clinic su sledeće:

kreiranje AV fistule
ugradnja hemodijaliznih dugotrajnih i kratkotrajnih katetera
ugradnja dugotrajnih katetera za hemioterapiju

ugradnja portova za hemioterapiju

ugradnja PICC line katetera

operacija vena klasična

operacija vena radiofrekventnim talasima

endovaskularne reparacije abdominalne i torakalne aorte

i druge vaskularne procedure

Materijali koji se koriste na Irva Clinic su najkvalitetniji materijali koji se koriste u SAD i Evropi, uglavnom američkih proizvođača - Cook Medical, LeMaitre Vascular, MedComp, i dr. Koristimo način lečenja i materijale koje koriste u najboljim vaskularnim hirurškim klinikama u svetu!

Uvek ipak preporučujemo preventivu!

Prof.dr sci.med.Aleksandar Tomić

specijalista opšte i subspecijalista vaskularne hirurgije